Příběh Let’s App! – Od rozpaků až k národní ceně PDF Tisk Email
Napsal uživatel Pavel Soukup   

Příběh Let's App!

Touto dobou se v loňském roce rozhodalo o budoucím osudu projektu Let’s App!, který měl programováním nedotčeným studentům našeho gymnázia poskytnout možnost tvořit jednoduché aplikace pro mobilní telefony s platformou Android. Jednalo by se o další prohloubení naší dlouhodobě úspěšné spolupráce s Institutem J. BAU, jejíž ředitel Joan S. Benedicto je učitelem ICT. U zrodu stála celá řada otazníků: Jak budeme překonávat odlišnou organizaci výuky informatiky na obou školách? Zvládnu jako začínající učitel diferenciovat výuku tak, aby fungoval projekt, ale nenarušoval se výklad látky? Není náš cíl přiliš ambicióní? Neztratíme časem motivaci? Navzdory pochybnostem jsme do projektu šli. O čem projekt byl a jak to dopadlo čtěte níže.

 


V rámci projektu jsme spolupracovali se studenty ze španělské Tortosy, z malého městečka na jih od Barcelony. Sami jsme se rozděleli do smíšených týmů po pěti. Seznámili jsme se, navázali kontakt, obdrželi základní instruktáž a pak už to bylo na nás. Museli jsme se vypořádat se zadanými úkoly podle našich představ a dohodnout se v týmu na společném postupu.

Komunikace probíhala různě, moje skupina se domlouvala hlavně přes Facebook, nebo WhatsApp a výsledkem spolupráce byla vždy aplikace a návod jak ji naprogramovat. Mluvili jsme spolu hlavně v angličtině, někdo také španělsky. Občas jsme se dostali do problémů, ale ve finále jsme se všichni dorozuměli a po pár splněných úkolech jsme spolupracovali jako jeden tým navzdory tomu, že nás oddělovalo přes tisíc kilometrů dlouhá vzdálenost.
-Ondřej Vopat.


Začínali jsme lehkou instruktáží a dodávali si odvahy tvorbou jednoduchých her, následně došlo i na vážnější témata.


Součástí projektu bylo i vytváření matematických aplikací od běžné kalkulačky po vyčíslovač kvadratických rovnic a počítačku stran v pravoúhlém trojúhelníku. Z toho plyne, že se bylo třeba orientovat nejen v samotném programování, ale i v komplexní teorii jednotlivých matematických oblastí. Nutilo nás to tudíž rozvíjet nejen schopnost algoritmizace, ale také matematické poznání.
-Pavel Štěch


Své výtvory studenti představují veřejnosti formou originálních videí, které naleznete na nově zřízeném oficiálním YouTube kanálu školy.


V záchvatu nadšení z našich výsledků jsem se rozhodl podat žádost o certifikát kvality a přihlásit projekt do soutěže. Přes prázdniny mi celá záležitost blaženě vyklouzla z mysli a teprve před měsícem mne zaskočil email od Národního podpůrného střediska. Nabídli mi účast na Národní konferenci pro ERASMUS+ a eTwinning, kde jsem měl převzít certifikát kvality a odprezentovat naše výsledky. O to větší bylo mé potěšení, když jsem pro náš projekt v krásných prostorách zámku Štiřín převzal kromě certifikátu kvality ještě 1. národní cenu v kategorii SŠ a gymnázia. Nezbývá než poděkovat všem zapojeným studentům a pedagogům, že nám umožnili nesmělý pokus rozvést do těchto rozměrů. Vynasnažím se, aby to nebylo naposledy, co podobné úspěchy slavíme. Koneckonců evropské kolo soutěže se blíží…