Vítejte na ČAG
Biologické inspirace PDF Tisk Email
Napsal uživatel Květa Tůmová   

AVVe dnech 7. - 8. 3. 2019 se studentky septimy a třetího ročníku zúčastnily Biologických inspirací v Praze přímo v sídle Akademie věd. Během dvou dnů si vyslechly šest zajímavých přednášek  a prohlédly si  odborná pracoviště a laboratoře Ústavu molekulární genetiky.

 
O smyslu debatování pohledem Lukáše Dolanského a Alexe Marna PDF Tisk Email
Napsal uživatel Kloudová Štěpánka   

debatováníLukáš Dolanský:

O debatování jsme se dozvěděl od kamaráda, již člena týmu. Přidal jsem se, protože jsem v tom viděl příležitost, jak zlepšit svůj projev a třeba si i procvičit angličtinu. Jako první jsem zjistil, jak moc nervózní dovedu být, ale to mě tolik nepřekvapilo. Nejzajímavější však je různorodost názorů a přístupů k dané tezi a jiným problémům. Znatelné zlepšení jsem pocítil při druhé debatě, kdy jsem již byl vcelku v klidu. Největší výzvou je přede všemi stát a šest minut smysluplně mluvit a při tom ještě mít dobrou strukturu řeči. Věřím, že debatování zlepšuje nejen mluvení a veřejný projev, ale také kritické myšlení a zkoumání problému z různých úhlů. Zjistíte, jak se asi na problém dívají ostatní.debatování

I found out about the debate team from my friend who is a member. I think it's a good opportunity to improve my speech and eventually practise my English. The first thing I found out was how nervous I can be, but it wasn't surprising. The most surprising is the variety of different ways of thinking about the motion and other problems. I think I am now much calmer while standing in front of everyone. The biggest challenge is to stand 6 minutes in front of the teams and judges, both full with expectations, and speak meaningfully while keeping a good structure of the speech. I think debating is a really good way of improving speaking, but it also improves critical thinking and examining a problem from different angles.


debatováníAlexander Marn:

Matyáš na debating začal chodit přede mnou a dozvěděl jsem se o něm skrze něj. Přišlo mi to zajímavé a rozhodl jsem se to vyzkoušet. Není zdaleka tak lehké mluvit :-)Samozřejmě, v první debatě jsem měl problém mluvit, vyjádřit se a říct opravdu to důležité. Během mé poslední debaty v Opavě jsem se ale už cítil mnohem lépe a bylo to znát i na mém projevu,  při kterém jsem dokázal využít celých 6 minut.  Určitě bych chtěl zlepšit kvalitu obsahu mého projevu a lépe vymýšlet otázky na křížové otázky. Myslím si, že určitě díky zkušenostem z debatování člověk dokáže přemýšlet nad věcmi jinak (tak abyste dokázali efektivně najít fakta, která jsou pro danou situaci důležitá) a argumenty promýšlet do hloubky. Naučíte se argumentovat i pro věci, které si nemyslíte a mimo jiné zlepšíte kvalitu angličtiny.

 

 

 
Vrbenský rohlík po jednadvacáté PDF Tisk Email
Napsal uživatel Kateřina Štruncová   

Vrbenský rohlíkV úterý 12. března se v budově Česko-anglického gymnázia sešli milovníci poezie, aby se zúčastnili tradiční recitační soutěže Vrbenský rohlík. Pozvání na 21. ročník přijalo symbolických 21 recitátorů ze čtyř českobudějovických gymnázií. V porotě letos zasedli Michala Piskačová, vedoucí Ateliéru 3D, milovnice divadla Ivana Bambasová a jihočeský básník Zbyněk Mrvík. Porotce čekal nelehký úkol, protože všichni byli výborně připraveni. Během odpoledne zazněly krásné verše převážně od českých autorů. Poslední kategorie patřila vlastní tvorbě. „Tady bylo rozhodování opravdu těžké,” přiznal Zbyněk Mrvík. „Uznání zaslouží každý, kdo se v dnešní uspěchané, přetechnizované době chopí pera a nechá prostě plynout myšlenky,” dodal mladý autor. Z našeho gymnázia uspěla nejlépe Natálie Chodurová ze septimy a odnesla si diplom za 2.místo. Čestná uznání v kategorii vlastní tvorby pak získali Míša Žurovcová a Vsevolod Potapov z kvinty. Poděkování patří také moderátorům Martinu Ringheimovi a Vojtovi Hladíkovi z 2.ročníku a paní profesorce Petře Klee za bezvadnou organizaci akce. Členka poroty Michala Piskačová řekla na závěr soutěže: „Vyhráli jste všichni, jste skvělí, připravili jste nám a snad i sami sobě mnoho krásných zážitků a prožitků. Děkujeme a těšíme se opět za rok na viděnou.”

 
Pobyt v rakouském Hagenbergu pohledem Martiny Hřebekové PDF Tisk Email
Napsal uživatel Kloudová Štěpánka   

VýměnaZačátkem března letošního roku jsme se vydali (vedle mne ještě septimáni Linda Drchalová, Štěpánka Kocábková a Vojta Vobr) za účelem vylepšení znalostí německého jazyka, a hlavně komunikace na týdenní výměnný pobyt  v rámci spolupráce našeho gymnázia ČAG a gymnázia BORG v hornorakouském Hagenbergu.

Byli jsme ubytovaní u našich hostitelských rodin, někdo na statku a někdo v rodinném domečku. Hlavní náplní našeho pobytu bylo zapojení se do výuky na tomto gymnáziu, navštívili jsme hodiny biologie, fyziky, chemie, matematiky, jazyků či tělocviku. Bylo velice těžké porozumět všemu co učitelé i žáci říkali, kvůli rakouskému dialektu, ale i tak můžeme říci, že se naše úroveň mluvení zlepšila. Ve středu jsme jeli do hlavního města Horních Rakous - Lince, zde jsme strávili celý den. Vyjeli jsme známou Straßenbahn na kopec jménem Pöstlinberg, ze kterého je vidět na celé město i na Alpy, odpoledne jsme strávili na hlavní nákupní třídě, večer jsme výlet zakončili procházkou kolem Dunaje.Výměna

Celý výlet byl velice povedený, máme z něho plno nových zážitků, nové vědomosti a slovní zásobu a hlavně další kamarády na celý život.

 

 

 
Čtení s rakouským básníkem Thomasem Schaffererem PDF Tisk Email
Napsal uživatel Kloudová Štěpánka   

 

BesedaMinulý týden zavítal mezi čagovské studenty současný rakouský multimediální umělec Thomas Schafferer, rodák z rakouského Innsbrucku, který nám představil básně ze své knihy "500 Polaridů z cesty po Evropě". Tato "cestovatelská" sbírka je poetickým vyznáním autorovy touhy po cestování a objevování světa a odráží osobní postřehy, které sesbíral při návštěvě dvaceti tří evropských zemí během posledních 20 let. Pro nás je zajímavý fakt, že jeho četné básně vznikly během opakovaných návštěv českých i moravských měst.

Thomas Schafferer je rovněž malíř; aktuálně vystavuje cyklus svých obrazů s názvem Via Dolorosa v Plzni, recituje rockovou lyriku v doprovodu rockových skupin a v neposlední řadě je vydavatelem literárního časopisu Cognac & Biskotten. Sám autor na dotaz, ve které roli se cítí nejlépe, říká: "Nejprve jsem začal s malováním, které je pro mne svobodným vyjádřením pocitů, a následně jsem vytvářel texty."

A jaké jsou postřehy studentů samotných? "Líbí se mi spojení čtení textů se zajímavou muzikou, která dodává textu charakteristické vyznění", říká o svém dojmu septimán Matěj Jančík. "Rozumět slovním hříčkám i poetismům v němčině je pro mne obtížné, přesto jsem hrdý, že jsem se při čtení úplně neztratil", dodává Radek Sváček. "Každopádně setkání se sympatickým rakouským autorem bylo nanejvýš příjemné ", kvituje další septimán Adam Haškovec uvolněnou atmosféru během premiéry autorského čtení v Českých Budějovicích.

Za všechny přítomné si troufám říct, že jsme rádi, že jsme mohli být u toho!

 

 
Když se přání stane realitou! PDF Tisk Email
Napsal uživatel Kloudová Štěpánka   

 

TomášMinulý čtvrtek zavítal mezi studenty posledních a předposledních ročníků absolvent ČAGu Tomáš Krigar, který maturoval v roce 2013. Od této doby stihl získat nejen bakalářský a magisterský diplom s vyznamenáním ve dvou různých oborech v zahraničí, ale též letos úspěšně dokončil pilotní zkoušky na řízení dopravní letadel a aktuálně se chystá pracovat v tom oboru ve Vídni.

O svém rozhodnutí studovat v zahraničí a souběžně se připravovat na složení pilotních zkoušek Tomáš říká: "Odmala jsem se pohyboval v otcově firmě mezi lidmi, kteří pracovali v silniční přepravě. Sám jsem se zapojoval do pomocných prací a viděl, co to obnáší. Už tehdy jsem chtěl být pilotem, protože jsem věděl, že bych si v budoucnu rád slušně vydělával, zároveň jsem chtěl dělat práci, která mne baví a v neposlední řadě mít i volný čas. Zároveň jsem ale chtěl vystudovat VŠ v příbuzném oboru, abych si vytvořil "pojistku" pro případ, že bych práci pilota nemohl dále vykonávat. Když jsem byl ještě jako student ČAGu přítomen na besedě s Martinem Rynešem, který tehdy dokončil studium na London School of Economics, tak jsem si řekl, že bych  rád vyrazil právě do zahraničí.

Tomáš získal titul bakaláře v oboru managementu v letecké dopravě a poté magisterský titul v oboru zpracování dat a programování na londýnské Metropolitan University . Zároveň se každé léto vracel do ČR, aby se připravoval na složení pilotních zkoušek. "Upřímně musím říct, že složení pilotních zkoušek bylo náročnější než VŠ studium, nicméně z Londýna jsem si odnesl skvělé praktické zkušenosti v oboru a v rámci magisterského studia jsem získal skvělé pracovní příležitosti díky tomu, že nás učili vynikající odborníci z praxe, kteří nám zároveň vedli diplomovou práci.

Tomáš

Na dotaz jednoho z přítomných studentů, co z toho, co se na ČAGu naučil, mu nejvíce pomohlo, Tomáš odpověděl: "Určitě jsem si odnesl velmi dobrou angličtinu, schopnosti prezentovat sebe i své názory, ale hlavně odvahu vkročit do neznáma", uzavírá své povídání Tomáš. nemluvě o možnostech stáží v leteckých firmách ve Francii, USA, či Kanadě. Zde také vidím největší rozdíl mezi českým a britským VŠ vzdělávacím systémem. Ve VB většina mých spolužáků z bakalářského programu odešla pracovat a všichni našli velmi slušné uplatnění v leteckém dopravě. Na magisterský obor chodí výrazně menší počet uchazečů, protože bakalářský titul je považován za plnohodnotný. V magisterském oboru pokračuje výrazně menší procento studentů a je běžné, že s vámi studují spolužáci výrazně starší přicházející přímo z praxe" , kvituje svoji zkušenost Tomáš.

 

 

 

 
« ZačátekPředchozí12345678910DalšíKonec »

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL