Česky  English  Deutsch  Français  Español

Facebook

Fotogalerie

KA_2010_02

Česko-anglické gymnázium s.r.o.

Třebízského 1010
37006 České Budějovice 5
tel.: 380 425 133

e-mail: cag@cag.cz

Vítejte na ČAG
EYP – Nejde vysvětlit, musíš zažít! Reflexe septimána Matěje Plachty PDF Tisk Email
Napsal uživatel Kloudová Štěpánka   

EYPSlyšel/a si někdy o Evropském parlamentu? Chceš umět spolupracovat s lidmi? Zlepšuješ si rád/a angličtinu? Přeješ si nebát se mluvit před lidmi? Baví tě politika? Jsi soutěživý člověk? Navazuješ rád nové vztahy? Chceš udělat změnu?

Pokud je tvá odpověď na alespoň jednu z otázek ano, myslíme si, že pro tebe máme lákavou nabídku. Evropský parlament mládeže!

Co to teda je?

Evropský parlament mládeže (EYP) je nezisková organizace, pořádající přes 500 akcí ve 40 evropských zemích ročně, jejímž cílem je podpořit individualitu myšlení a chtíč zapojovat se u mladých lidí, a při tom je zároveň naučit důležité „soft skills“, jako je kreativní myšlení, empatie, sebedůvěra či práce v týmu.

Jak to funguje?

Každý rok se na podzim koná v České republice třídenní krajské kolo. Po přihlášení si skrze internetový formulář vybereš několik komisí, ve kterých bys chtěl/a pracovat. Komisí je celkově 8 a každá se zabývá jednotlivými aktuálními problémy Evropské unie. Týden před samotnou akcí ti přijde email, potvrzující v jaké komisi jsi a tzv. Preparation Kit, který blíže pojednává o problematice tvého tématu. Doporučujeme si tento Kit přečíst, neboť přijet na EYP nepřipraven je vždycky lehce matoucí. Důležité je též zmínit, že veškeré akce se konají v angličtině.

První den se dělí na dvě části. Teambuilding, který se zaměřuje na nabytí nejen týmového ducha v rámci jednotlivých komisí, ale celkové EYP nálady, která je vskutku jedinečná. Druhou částí je Eurovillage, která klade důraz na kulturní a kulinářskou diverzitu Evropy. Každému delegátovi je před akcí přiřazena země, jejíž typické jídlo by měl připravit.

Druhý den je již věnován práci v komisích. Osm hodin intenzivní práce vrcholící vypracováním konkrétních problému daného tématu a jejich řešení. Osobně tuto část považujeme za nejpřímější a nejúčinnější prověření fungování ve skupině. Schopnosti tolerovat a respektovat ostatní, naslouchat, ale zároveň vyjadřovat své dobře konstruované názory jsou zde důkladně otestovány.

 
Francouzští studenti na návštěvě v Českých Budějovicích PDF Tisk Email
Napsal uživatel Zdeňka Hucková   

ObrazyI v letošním roce, jak se již stalo tradicí, se uskutečnila výměna našich studentů s jejich francouzskými protějšky z gymnázia v Lorientu. Toto bretaňské město je partnerským městem Českých Budějovic. Mladí Francouzi přijíždějí za poznáním města i kraje a vždy se na pobyt těší. I tentokrát si užili navzdory špatnému počasí krásný týden. Se svými hostitelskými rodinami se podívali po okolí Českých Budějovic, aby je pak čekal nabitý program plný zajímavých zážitků, pro něž budou mít chuť se v budoucnu do Českých Budějovic vracet.

 

Podrobný program výměnného pobytu je v příloze.Logo ČB

Tento projekt je spolufinancován statutárním městem České Budějovice.
Attachments:
Download this file (Lorient na ČAGu.pdf)Lorient na ČAGu[19.-29.3.2019]1495 Kb
 
Mystérium světla – Divadlo Víti Marčíka PDF Tisk Email
Napsal uživatel Petr Klier   

„Když jsem byl malý, měl jsem spoustu otázek. Ptal jsem se pořád. Na všechno. Pak jsem přišel do školy, začal jsem dostávat odpovědi a pomalu jsem se ptát přestal.“ …není to škoda?

V úterý 26. 3. 2019 jsme se zúčastnili divadelního představení “Mystérium světla”, které inscenoval Víťa Marčík. Celé představení se, trochu netradičně, odehrálo na půdě Kostela sv. rodiny, avšak k danému tématu, vytvořilo toto prostředí skvělou atmosféru.

Představení se neslo v duchu křesťanství v dobách života Ježíše Krista. Divadelní inscenace měla za cíl přiblížit křesťanskou filozofii a porovnat dobu dávnou a dnešní.

Osobně jsem si v hlavě odnesl mnoho otázek a jsem velmi rád, že Víťa Marčík do této hry dal i kus sebe, kdy bylo vidět, že se nedrží jenom scénáře.

Divadlo bylo založeno na biblickém tématu a zaobíralo se především příběhem Ježíše. Poukazovalo na to, co všechno může způsobit strach, nebo jen strach se zeptat. Jak moc je důležité, abychom se ptali na to, co je nám neznámé? Jinak řečeno, je třeba, abychom přinesli světlo i tam, kam nevidíme.

Hra pojednávala o tom, jak vznikl svět. Také pracovala hodně se světlem. Na začátku nám hlavní představitel vysvětlil jeho pohled na svět, a poté hra začala. Říkal, že ve světle je vlastně to „slovo“ schováno, jelikož je zvuk pomalejší než světlo, a tak to všechno vzniklo. Poté začala samotná hra o narození Ježíše až po konec jeho života a zmrtvýchvstání… prý se Židé Ježíše báli, a proto Piláta donutili k jeho ukřižování. Hra velmi líbila, hlavně její pojetí světla, tmy a zvukové efekty.

Na představení jsem šla bez jakékoliv představy o tom, jak by to mohlo vypadat. Již od začátku mě inspiroval nádech filosofie, který mě v divadle vždy potěší. Otázka našeho vzniku a původce tohoto vzniku mě vždy fascinovala a nutila k zamyšlení. Vzhledem k tomu, že toto představení bylo vedené v duchu křesťanství, pojednávalo tedy o světu jako něčem stvořeném Bohem, počátečním Slovem, které podle filosofie tohoto představení nebylo slovem jako takovým, ale světlem obsahujícím slovo. V tomto duchu se následně rozvíjel dávný příběh Ježíše Krista provázeného tisícem těchto světel. Představení bylo poutavé, uhrančivé a především přinášelo do mysli člověka spoustu myšlenek.

Bojíte se tmy? Nebojte! Vezměte si baterku a uvidíte střípky. Nebo v té tmě chvíli počkejte a uvidíte vše jasněji!

Natálie Chodurová, Jan Louženský, Bára Kučerová, Tomáš Steinbauer, Petr Klier

 
Učíme se z minulosti PDF Tisk Email
Napsal uživatel Eva Draslarov   

Učitel dějepisu Mgr. Petr Klier se zapojil do projektu “Učíme se z minulosti: Jak zprostředkovávat historická témata v občanském vzdělávání”. První seminář se konal v týdnu od 1. do 6. dubna v Postupimi a okolí. Skupina učitelů a pracovníků s mládeží z České republiky a Německa navštívila několik míst paměti, s místními experty diskutovali o metodách a postupech vhodných pro práci se studenty a mladými lidmi na těchto místech, a pod didaktickým vedením připravili návrhy vlastních vzdělávacích aktivit spojených s místy paměti. Druhý seminář proběhne na podzim v Jáchymově.

První seminář projektu "Učíme se z minulosti" je úspěšně za námi! - Eutis

 

 
Proč se vyplatí studovat v zahraničí? PDF Tisk Email
Napsal uživatel Kloudová Štěpánka   

 

Beseda"Chcete potkat zajímavé lidi ze všech koutů světa nebo si toužíte vyzkoušet stát se členem studentských spolků s těmi nejbizarnějšími nápady, kde máte navíc šanci získat cenné profesní kontakty? ", říká o svém rozhodnutí studovat obor teoretická fyzika na University College London (UCL) loňský maturant Pavel Štěch, který se mezi nás minulý týden přišel podělit o své čerstvé zkušenosti z Londýna.

"Studovat na UCL mi připadalo ještě v loňském roce jako nedostižný sen, každopádně při podávání přihlášek jsem si řekl, že bych mohl zkusit mj. také třetí nejprestižnější univerzitu ve Velké Británii a sedmou na světě". Nakonec jsem byl přijat jak na univerzitu ve skotském Glasgow, tak i na UCL v Londýně. Tehdy jsem si uvědomil, že student sám si je strůjcem svého štěstí, pokud najde dost odvahy občas posunout metu svého snění, a prostě to zkusíte, i když vaše šance vypadají zpočátku mizivě. Samozřejmě, že vaší odvaze musí vyjít vstříc i štěstí", kvituje svoji zkušenost Pavel, který nikoho z přítomných studentů nenechává na pochybách, že je svým studiem nadšen a že si ho naplno užívá.

"Budu rád, když budu moci další čagovské studenty inspirovat, tak jako jiní inspirovali mne během studia na ČAGu. Londýn je velkoměsto, které vás může dost otrávit anebo také totálně nadchnout, což se mi přihodilo", dodává na závěr usměvavý Pavel, kterému přejeme mnoho zdaru!

 

 
Školní kolo SOČ 2019 PDF Tisk Email
Napsal uživatel Eva Draslarov   

V úterý 9. dubna 2019 se konalo školní kolo Středoškolské odborné činnosti, letos opět v prostorách PŘÍRODOVĚDECKÉ FAKULTY JU.

Práce studentů 3. ročníku a septimy hodnotila odborná porota ve složení: PhDr. Stanislav Mihulka, Ph.D. (Přírodovědecká fakulta JU Katedra botaniky. Šéfredaktor popularizačního webu Osel.cz. Kdysi dávno biolog, kterému učarovala popularizace horké vědy, psychedelie astrofyziky a magie výchovy tří nespoutaných potomků. Ve službách Jihočeské univerzity vydává knihy a popularizuje českou vědu, jak to jenom jde.), Mgr. et Mgr. Ondřej Doskočil, Th.D. (proděkan pro akademické záležitosti ZSF JU, odborný asistent Katedry filozofie a etiky v pomáhajících profesích ZSF JU).  Anna Palounková (studentka 4. ročníku ČAG, účastnice národního kola SOČ 2018).

DO KRAJSKÉHO KOLA SOČ 2019 POSTUPUJÍ:

BEDNÁŘOVÁ Natálie – Genetické rozdíly mezi běláskem řepovým a běláskem jižním (Obor č. 4: Biologie)

HŘEBEKOVÁ Martina – Vliv globálních změn klimatu na intenzitu predace v malých stojatých vodách (Obor č. 4: Biologie)

KOCÁBKOVÁ Štěpánka – Vliv nadmořské výšky na počet mitochondrií u afrických hlodavců (Obor č. 4: Biologie)

ŠIMŮNEK Rostislav – Krystalografická a modelovací studie struktury a funkce modelového proteinu lysozymu a nově charakterizované fosfatazy Tt82 (Obor č. 3: Chemie)

KLEE Kevin – Heterogenní katalýza (Obor č. 3: Chemie)

LOULOVÁ Anna – Vliv výživových stylů na poruchy příjmu potravy (Obor č. 6: Zdravotnictví)

LUKÁŠKOVÁ Štěpánka – Specifika odvykání kouření u adolescentů: aktuální teorie a případová studie (Obor č. 14: Pedagogika, psychologie,…)

PLACHTA Matěj - Negativní dopady sledování Youtube na děti ve věku 6-7 let. (Obor č. 14: Pedagogika, psychologie, …)

RŮTA Matyáš – 91. pěší pluk (Obor č. 16: Historie)

SMOLÍK Ondřej, JANČÍK Matěj – Popis pevných a hybridních raketových motorů a vývoj vlastní rakety na pevná paliva (Obor č. 2: Fyzika)

Přejeme hodně štěstí!!!

Podrobný rozpis školního kola SOČ naleznete zde, jednotlivé soutěžní práce jsou v přílohách:

Attachments:
Download this file (Adam Haškovec.pdf)Haškovec Adam[Sběr a recyklace komunálního odpadu v mé obci]2199 Kb
Download this file (Anna Loulová.pdf)Loulová Anna[Vliv výživových stylů na poruchy příjmu potravy]653 Kb
Download this file (Bára Kučerová.pdf)Kučerová Bára[Učení o samotě v rámci školní výuky]862 Kb
Download this file (Filip Čížek.pdf)Čížek Filip[Lov v Africe]280 Kb
Download this file (Jan Louženský.pdf)Louženský Jan[Dostavba železniční tratě na letiště Václava Havla v Praze (2018-2019)]3352 Kb
Download this file (Kateřina Růnová.pdf)Růnová Kateřina[Vliv fenylketonurie na psychiku dospívajících]1852 Kb
Download this file (Kevin Klee.pdf)Klee Kevin[Heterogenní fotokatalýza v odbourávání polutantů ve vodním prostředí ]1185 Kb
Download this file (Ksenia Rudyuk.pdf)Rudyuk Ksenia[Obraz Evropské unie v ruských médiích (2017-2018)]533 Kb
Download this file (Martina Hřebeková.pdf)Hřebeková Martina[Vliv globálních změn klimatu na intenzitu predace v malých stojatých vodách]1309 Kb
Download this file (Matěj Jančík.pdf)Jančík Matěj[Raketové_motory_a_konstrukce_rakety 2]976 Kb
Download this file (Matěj Plachta.pdf)Plachta Matěj[Negativní dopady sledování Youtube na děti ve věku 6-7 let]2674 Kb
Download this file (Matěj Škopek.pdf)Škopek Matěj[Klamavá reklama]936 Kb
Download this file (Matyáš Růta.pdf)Růta Matyáš[91. pěší pluk ve Velké válce]433 Kb
Download this file (Natálie Bednářová.pdf)Bednářová Natálie[Genetické rozdíly mezi běláskem řepovým a běláskem jižním ]1232 Kb
Download this file (Natálie Chodurová.pdf)Chodurová Natálie[Brexit]2377 Kb
Download this file (Ondřej Smolík.pdf)Smolík Ondřej[Raketové motory 1 - teoretická část]8572 Kb
Download this file (Rostislav Šimůnek.pdf)Šimůnek Rostislav[Krystalografická a modelovací studie struktury a funkce proteinu]3718 Kb
Download this file (Štěpánka Kocábková.pdf)Kocábková Štěpánka[Vliv nadmořské výšky na počet mitochondrií u afrických hlodavců]1036 Kb
Download this file (Štěpánka Lukášková.pdf)Lukášková Štěpánka[Specifika odvykání kouření u adolescentů]758 Kb
 
« ZačátekPředchozí12345678910DalšíKonec »

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL