Česky  English  Deutsch  Français  Español

Facebook

Fotogalerie

Carbon Cycle 011

Česko-anglické gymnázium s.r.o.

Třebízského 1010
37006 České Budějovice 5
tel.: 380 425 133

e-mail: cag@cag.cz

Vítejte na ČAG
Výsledky školního kola literární soutěže v angličtině! PDF Tisk Email
Napsal uživatel Kloudová Štěpánka   

 

Literární soutěžI v letošním roce se studenti ČAGu zapojili do
11. ročníku literární soutěže v angličtině, tentokrát na témaAll you need is“….“. Úkolem bylo napsat povídku, případně báseň v angličtině v maximální délce 1500 slov. Bohužel letos neproběhlo celonárodní kolo, ve kterém naši studenti doposud vždy bodovali na předních místech.

Nejzdařilejší práce studentů vyššího i nižšího gymnázia posuzovala školní čagovská:-) porota, sestávající z  vyučujících angličtiny, která nakonec rozhodla v povídkové kategorii takto:

1. místo získal student 3. ročníku Kevin Klee,

2. místo obsadil student septimy Filip Čížek,

3. místo patří studentu sexty Lukáši Dolanskému.

Dále byly oceněny povídky studentek vyššího gymnázia v tomto pořadí: Ema Pecková, Eva Bláhová a Linda Drchalová.

Ve stejné kategorii za nižší gymnázium porotu svým literárním umem nejvíce přesvědčili Václav Foltín a Adam Zízler.

básnické kategorie porotu nejvíce zaujala práce septimána Matěje Plachty (1. místo), Báry Kučerové (2. místo) a Matěje Škopka (3. místo) za vyšší gymnázium. Za nižší gymnázium bodovaly Magda Šímová a Nela Štruncová

Všem soutěžícím děkujeme za hojnou účast a přejeme hodně jarní inspirace!

 

 
Skvělý úspěch v Konverzační soutěži v angličtině! PDF Tisk Email
Napsal uživatel Kloudová Štěpánka   

KK_AJStudent sexty Erik Haoui obsadil tento týden v krajském kole Konverzační soutěže kategorie III.B.  cenné 2. místo!

Erikovi blahopřejeme a děkujeme za skvělou reprezentaci!

 
Pražský studentský summit jako omluvenka ze školy? PDF Tisk Email
Napsal uživatel Jan Louženský   

OSN - SúdánAsi tohle napadne každého, kdo o summitu téměř nic netuší. Řekne si, že studenti se jedou na pár dní "ulít" z výuky, jen aby si užili pražský život a odseděli pár hodin během konferencí. Tuto domněnku se Vám pokusím v krátkém shrnutí vyvrátit.

Pražský studentský summit OSN/EU/NATO je zaměřen převážně na studenty středních škol, kteří se orientují v politice, či by se rádi v ní vyznali. Samotná závěrečná čtyřdenní konference předcházela pěti přípravným setkáním, čtyřikrát na půdě VŠE a jednou na Právnické fakultě Univerzity Karlovy, kde jsme se postupně seznamovali s naším vybraným orgánem, učili jednací řád, měli mnoho zajímavých přednášek od Visegrádské čtyřky po rovnost lidských práv v Kanadě od samotné velvyslankyně při Kanadě v ČR, postupně se seznamovali s naším přiděleným státem v OSN skrz vytvářením stanovisek na projednávaná tři témata, které měl každý orgán OSN odlišné. Já osobně byl v UNESCO, což byla podle mého názoru nejlepší volba. Zabýval jsem se zde dostupností pitné vody, udržitelného turismu a pro mě nejzajímavějším tématem, a to svobodou novinářů. Naneštěstí na naši tříčlennou skupinu vyšel stát Súdán, takže jsem musel zaujmout stanovisko totalitního státu.

Samotný závěrečný summit začal ve čtvrtek 21.3. v hotelu Ambassador na Václavském náměstí. Zde nás čekal ryze přednáškový a debatující den. Co bych rád vyzdvihl a zároveň trochu zkritizoval je debata, kterou moderovala paní Witowská, moderátorka pro Českou televizi, ohledně Brexitu. Debatujícími zde byl pan Sedláček, český ekonom, dále pan Vondra, bývalý ministr zahraničí a velvyslanec v USA a paní Šmuclerová, lídr CNC. Během celé debaty jsme se nedozvěděli téměř nic nového, či závratného, všichni jako by proplouvali jen na hladině. Pro laika by se to mohlo zdát jako dosti záživný, ale pro zkušeného a zběhlého fanouška politiky to bylo nedostačující. Dále bych zde zvážil výběr paní Šmuclerové do této debaty.

Druhý a třetí den se nesly ve znamení  "tvrdého" vyjednávání v orgánech v hotelu Olympik a Artemis. Jednalo se o finálních úmluvách či rezolucích, kterým předcházelo hodiny dohadování se o finální verzi na daná témata. Nejzajímavější na tom bylo hledání spojenců, především podle politického smyšlení daného státu. Totalitní státy jako KLDR, Angola, Súdán, Jemen, Burkina Faso či Rovníková Guinea úzce spolupracovaly spolu, kdežto proti nim často vystupoval pozorovatel za USA a velvyslanci z Kanady, Itálie, či Srbska.

Poslední den, v neděli, se v dopoledním bloku vyjednávalo o tom, která ze tří zhotovených rezolucí či úmluv půjde před Valné shromáždění OSN. Za UNESCO se nakonec odhlasovala rezoluce o udržitelném turismu. Odpolední část byla z celého summitu nezajímavější. Všechny státy se setkaly ve veliké místnosti, simulující Valné shromáždění. Setkalo se zde kolem 70 států, každý z nich měl pouze 1 hlas. Každý orgán OSN navrhl svoji finální odhlasovanou verzi, o které se později jednalo a hlasovalo, jestli bude schválena Valným shromážděním, či ne. Rezoluce UNESCO prošla s nejvíce hlasy pro. Zatímco jedna z rezolucí byla svržena ze stolu s nedostačujícími 15 hlasy pro. Nejvíce adrenalinové na tom všem bylo mít tu čest se vyjádřit za Súdán, pokud jsme pro, či proti, či se zdržujeme. Celé to bylo o taktice a každý stát chtěl z výsledku hlasování samozřejmě profitovat.

Celá simulace se dokázala přiblížit reálnému fungování Spojených národů. Hlavní na tomto projektu je se zdokonalit v přednesu, kritickém myšlení a pochopit tzv. background politiky národů.

Jan Louženský

 
Svátek svatého Patrika PDF Tisk Email
Napsal uživatel Kateřina Štruncová   

St. PatrickČAG si již od svého založení připomíná významné svátky anglicky mluvících zemí. K těm tradičním oslavám patří také svátek patrona Irska svatého Patrika."Tentokrát slavnost  připravila velmi  šikovná skupina A+z primy",sdělila učitelka angličtiny Nina Kernerová.Program byl určen pro spolužáky z primy, sekundy, tercie a kvarty. Prezentace se týkaly původu svátku, tradic v Irsku, žáci představili typické tance,hudbu a nechybělo tradični jídlo. "Na závěr byl pro zájemce připraven kvíz a výherci obdrželi zelené koláčky",dodala Nina Kernerová a děkuje všem kolegům i žákům, kteří se podíleli na přípravě akce.


 
Biologické inspirace PDF Tisk Email
Napsal uživatel Květa Tůmová   

AVVe dnech 7. - 8. 3. 2019 se studentky septimy a třetího ročníku zúčastnily Biologických inspirací v Praze přímo v sídle Akademie věd. Během dvou dnů si vyslechly šest zajímavých přednášek  a prohlédly si  odborná pracoviště a laboratoře Ústavu molekulární genetiky.

 
O smyslu debatování pohledem Lukáše Dolanského a Alexe Marna PDF Tisk Email
Napsal uživatel Kloudová Štěpánka   

debatováníLukáš Dolanský:

O debatování jsme se dozvěděl od kamaráda, již člena týmu. Přidal jsem se, protože jsem v tom viděl příležitost, jak zlepšit svůj projev a třeba si i procvičit angličtinu. Jako první jsem zjistil, jak moc nervózní dovedu být, ale to mě tolik nepřekvapilo. Nejzajímavější však je různorodost názorů a přístupů k dané tezi a jiným problémům. Znatelné zlepšení jsem pocítil při druhé debatě, kdy jsem již byl vcelku v klidu. Největší výzvou je přede všemi stát a šest minut smysluplně mluvit a při tom ještě mít dobrou strukturu řeči. Věřím, že debatování zlepšuje nejen mluvení a veřejný projev, ale také kritické myšlení a zkoumání problému z různých úhlů. Zjistíte, jak se asi na problém dívají ostatní.debatování

I found out about the debate team from my friend who is a member. I think it's a good opportunity to improve my speech and eventually practise my English. The first thing I found out was how nervous I can be, but it wasn't surprising. The most surprising is the variety of different ways of thinking about the motion and other problems. I think I am now much calmer while standing in front of everyone. The biggest challenge is to stand 6 minutes in front of the teams and judges, both full with expectations, and speak meaningfully while keeping a good structure of the speech. I think debating is a really good way of improving speaking, but it also improves critical thinking and examining a problem from different angles.


debatováníAlexander Marn:

Matyáš na debating začal chodit přede mnou a dozvěděl jsem se o něm skrze něj. Přišlo mi to zajímavé a rozhodl jsem se to vyzkoušet. Není zdaleka tak lehké mluvit :-)Samozřejmě, v první debatě jsem měl problém mluvit, vyjádřit se a říct opravdu to důležité. Během mé poslední debaty v Opavě jsem se ale už cítil mnohem lépe a bylo to znát i na mém projevu,  při kterém jsem dokázal využít celých 6 minut.  Určitě bych chtěl zlepšit kvalitu obsahu mého projevu a lépe vymýšlet otázky na křížové otázky. Myslím si, že určitě díky zkušenostem z debatování člověk dokáže přemýšlet nad věcmi jinak (tak abyste dokázali efektivně najít fakta, která jsou pro danou situaci důležitá) a argumenty promýšlet do hloubky. Naučíte se argumentovat i pro věci, které si nemyslíte a mimo jiné zlepšíte kvalitu angličtiny.

 

 

 
« ZačátekPředchozí12345678910DalšíKonec »

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL