Vítejte na ČAG

Vítejte na ČAG a seznamte se s širokou studijní a doplňkovou nabídkou naší školy.

Od roku 1992 úspěšně vedeme naše studenty k nalézání budoucí životní cesty a pečlivě je na ni připravujeme.

Možnosti individuální volby programu, pestrou nabídku „tréninkových“ situací, samozřejmost v používání cizích jazyků v autentickém prostředí i schopnost absolventů úspěšně se prosadit v životě považujeme za naše jednoznačné priority.

Naše škola si uchovává pozitivní rodinnou atmosféru jako bezpečné zázemí pro práci, studium i utváření vzájemných vztahů.

Děkujeme za Vaši návštěvu a těšíme se na případnou budoucí spolupráci.

 

RNDr. Danuše Lhotková
ředitelka ČAG


Projekt „Učebna přírodních věd a jazyková učebna“ je spolufinancován Evropskou unií.


 
Návštěva z Mexika opět na ČAGu PDF Tisk Email
Napsal uživatel Lenka Drašarová   

Návštěva z MexikaV letošním roce jsme po druhé na ČAGu přivítali naše přátele z partnerské základní školy INTERLAKEN z Mexika. Stejně tak jako před třemi lety se i letos jejich návštěva těšila u studentů velkému zájmu. Mexičané strávili se svými hostitelskými rodinami celé čtyři dny, během kterých měli možnost se blíže seznámit s českou kulturou a zažít tak něco úplně odlišného.

Nedílnou součástí jejich pobytu byla návštěva ČAGu, kde se žáci účastnili výuky anglického a španělského jazyka a kde nám předvedli ukázku typických tanců z různých států Mexika. Provedli jsme je po okolí Českých Budějovic a společně s našimi studenty podnikli jednodenní výlet do Českého Krumlova a na Lipno. Za finanční podpory Stezky korunami stromů Lipno Mexičané navštívili tuto unikátní stavbu, odkud mohli obdivovat krásy české přírody a jejich nadšení navíc umocnila závěrečná jízda tobogánem.Návštěva z Mexika

Tímto děkujeme všem hostitelským rodinám, díky kterým jsme mohli výměnu uskutečnit a již nyní se těšíme na podzim na dalekou cestu za oceán. ¡Hasta pronto!

 
EYP – Nejde vysvětlit, musíš zažít! Reflexe septimána Matěje Plachty PDF Tisk Email
Napsal uživatel Kloudová Štěpánka   

EYPSlyšel/a si někdy o Evropském parlamentu? Chceš umět spolupracovat s lidmi? Zlepšuješ si rád/a angličtinu? Přeješ si nebát se mluvit před lidmi? Baví tě politika? Jsi soutěživý člověk? Navazuješ rád nové vztahy? Chceš udělat změnu?

Pokud je tvá odpověď na alespoň jednu z otázek ano, myslíme si, že pro tebe máme lákavou nabídku. Evropský parlament mládeže!

Co to teda je?

Evropský parlament mládeže (EYP) je nezisková organizace, pořádající přes 500 akcí ve 40 evropských zemích ročně, jejímž cílem je podpořit individualitu myšlení a chtíč zapojovat se u mladých lidí, a při tom je zároveň naučit důležité „soft skills“, jako je kreativní myšlení, empatie, sebedůvěra či práce v týmu.

Jak to funguje?

Každý rok se na podzim koná v České republice třídenní krajské kolo. Po přihlášení si skrze internetový formulář vybereš několik komisí, ve kterých bys chtěl/a pracovat. Komisí je celkově 8 a každá se zabývá jednotlivými aktuálními problémy Evropské unie. Týden před samotnou akcí ti přijde email, potvrzující v jaké komisi jsi a tzv. Preparation Kit, který blíže pojednává o problematice tvého tématu. Doporučujeme si tento Kit přečíst, neboť přijet na EYP nepřipraven je vždycky lehce matoucí. Důležité je též zmínit, že veškeré akce se konají v angličtině.

První den se dělí na dvě části. Teambuilding, který se zaměřuje na nabytí nejen týmového ducha v rámci jednotlivých komisí, ale celkové EYP nálady, která je vskutku jedinečná. Druhou částí je Eurovillage, která klade důraz na kulturní a kulinářskou diverzitu Evropy. Každému delegátovi je před akcí přiřazena země, jejíž typické jídlo by měl připravit.

Druhý den je již věnován práci v komisích. Osm hodin intenzivní práce vrcholící vypracováním konkrétních problému daného tématu a jejich řešení. Osobně tuto část považujeme za nejpřímější a nejúčinnější prověření fungování ve skupině. Schopnosti tolerovat a respektovat ostatní, naslouchat, ale zároveň vyjadřovat své dobře konstruované názory jsou zde důkladně otestovány.

 
Francouzští studenti na návštěvě v Českých Budějovicích PDF Tisk Email
Napsal uživatel Zdeňka Hucková   

ObrazyI v letošním roce, jak se již stalo tradicí, se uskutečnila výměna našich studentů s jejich francouzskými protějšky z gymnázia v Lorientu. Toto bretaňské město je partnerským městem Českých Budějovic. Mladí Francouzi přijíždějí za poznáním města i kraje a vždy se na pobyt těší. I tentokrát si užili navzdory špatnému počasí krásný týden. Se svými hostitelskými rodinami se podívali po okolí Českých Budějovic, aby je pak čekal nabitý program plný zajímavých zážitků, pro něž budou mít chuť se v budoucnu do Českých Budějovic vracet.

 

Podrobný program výměnného pobytu je v příloze.Logo ČB

Tento projekt je spolufinancován statutárním městem České Budějovice.
Attachments:
Download this file (Lorient na ČAGu.pdf)Lorient na ČAGu[19.-29.3.2019]1495 Kb
 
Mystérium světla – Divadlo Víti Marčíka PDF Tisk Email
Napsal uživatel Petr Klier   

„Když jsem byl malý, měl jsem spoustu otázek. Ptal jsem se pořád. Na všechno. Pak jsem přišel do školy, začal jsem dostávat odpovědi a pomalu jsem se ptát přestal.“ …není to škoda?

V úterý 26. 3. 2019 jsme se zúčastnili divadelního představení “Mystérium světla”, které inscenoval Víťa Marčík. Celé představení se, trochu netradičně, odehrálo na půdě Kostela sv. rodiny, avšak k danému tématu, vytvořilo toto prostředí skvělou atmosféru.

Představení se neslo v duchu křesťanství v dobách života Ježíše Krista. Divadelní inscenace měla za cíl přiblížit křesťanskou filozofii a porovnat dobu dávnou a dnešní.

Osobně jsem si v hlavě odnesl mnoho otázek a jsem velmi rád, že Víťa Marčík do této hry dal i kus sebe, kdy bylo vidět, že se nedrží jenom scénáře.

Divadlo bylo založeno na biblickém tématu a zaobíralo se především příběhem Ježíše. Poukazovalo na to, co všechno může způsobit strach, nebo jen strach se zeptat. Jak moc je důležité, abychom se ptali na to, co je nám neznámé? Jinak řečeno, je třeba, abychom přinesli světlo i tam, kam nevidíme.

Hra pojednávala o tom, jak vznikl svět. Také pracovala hodně se světlem. Na začátku nám hlavní představitel vysvětlil jeho pohled na svět, a poté hra začala. Říkal, že ve světle je vlastně to „slovo“ schováno, jelikož je zvuk pomalejší než světlo, a tak to všechno vzniklo. Poté začala samotná hra o narození Ježíše až po konec jeho života a zmrtvýchvstání… prý se Židé Ježíše báli, a proto Piláta donutili k jeho ukřižování. Hra velmi líbila, hlavně její pojetí světla, tmy a zvukové efekty.

Na představení jsem šla bez jakékoliv představy o tom, jak by to mohlo vypadat. Již od začátku mě inspiroval nádech filosofie, který mě v divadle vždy potěší. Otázka našeho vzniku a původce tohoto vzniku mě vždy fascinovala a nutila k zamyšlení. Vzhledem k tomu, že toto představení bylo vedené v duchu křesťanství, pojednávalo tedy o světu jako něčem stvořeném Bohem, počátečním Slovem, které podle filosofie tohoto představení nebylo slovem jako takovým, ale světlem obsahujícím slovo. V tomto duchu se následně rozvíjel dávný příběh Ježíše Krista provázeného tisícem těchto světel. Představení bylo poutavé, uhrančivé a především přinášelo do mysli člověka spoustu myšlenek.

Bojíte se tmy? Nebojte! Vezměte si baterku a uvidíte střípky. Nebo v té tmě chvíli počkejte a uvidíte vše jasněji!

Natálie Chodurová, Jan Louženský, Bára Kučerová, Tomáš Steinbauer, Petr Klier

 
Učíme se z minulosti PDF Tisk Email
Napsal uživatel Eva Draslarov   

Učitel dějepisu Mgr. Petr Klier se zapojil do projektu “Učíme se z minulosti: Jak zprostředkovávat historická témata v občanském vzdělávání”. První seminář se konal v týdnu od 1. do 6. dubna v Postupimi a okolí. Skupina učitelů a pracovníků s mládeží z České republiky a Německa navštívila několik míst paměti, s místními experty diskutovali o metodách a postupech vhodných pro práci se studenty a mladými lidmi na těchto místech, a pod didaktickým vedením připravili návrhy vlastních vzdělávacích aktivit spojených s místy paměti. Druhý seminář proběhne na podzim v Jáchymově.

První seminář projektu "Učíme se z minulosti" je úspěšně za námi! - Eutis

 

 
« ZačátekPředchozí12345678910DalšíKonec »

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL